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Plateforme pédagogique UB-Montesquieu Plateforme pédagogique UB-Montesquieu
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Fermeture définitive de la plateforme pédagogique

Cette plateforme pédagogique est désormais fermée.
La connexion n'est plus possible pour les étudiants qui ne peuvent donc plus réaliser d'activités sur cette plateforme.
Les espaces de cours actifs sont normalement présents sur la plateforme pédagogique unique moodle.u-bordeaux.fr. Contactez votre enseignant(e) pour connaître les modalités d'accès à ces espaces.

Course info

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  1. M2 APP - Labor Economics
  2. Summary

M2 APP - Labor Economics

This course first recalls basic labor market mechanisms (supply, demand, equilibrium, involuntary/voluntary unemployment and the impact of minimum wage). It then focuses on labor market functioning and the importance of labor regulations using different methodological approaches:

·         Labor is a factor impacting the economy according to its “quality”, i.e. productivity, which is a function of individuals’ human capital, skills and education, but also their motivation. Labor economics, game theory, incentives theory and public economics allow studying these different aspects.

·         Regulating labor markets presents specific difficulties. Taxes/benefits related to labor and earnings creates complex disincentive mechanisms affecting different parts of the labor force. For instance, due to norms and intra-household decisions, direct taxes on earnings affect female labor more than male labor. Unintended discrimination can arise from regulation as well as from statistical features of the labor market, which are often known to recruiters.

Labor markets are changing rapidly with new technologies and societal transformations. Technologies change the degree to which workers’ effort is verifiable, the transaction costs associated to hiring multiple workers for small tasks, the value of human labor relative to automated actions, etc. The impact of new technologies on labor is at the frontier of research and we suggest ways in which existing models should be adjusted to account for these new, large-scale challenges.

  • Enseignant: Cecile Aubert
  • Enseignant: Nicolas Herault

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Rentrée 2024 - Fermeture définitive

Depuis la rentrée 2023, la nouvelle plateforme pédagogique unique remplace les 4 plateformes historiques dont celle-ci.

Depuis cette rentrée 2024, l'usage, à des fins pédagogiques, des ces plateformes historiques n'est plus possible : les étudiants n'ont plus accès aux espaces de cours, les synchronisations d'inscriptions ne s'effectuent plus, etc.
Seuls les enseignantes et enseignants peuvent encore accéder à leurs espaces de cours pour en réaliser des sauvegardes ou extractions, et ce, jusqu'au 31 décembre 2024.

A compter du 01 janvier 2025, ces plateformes ne seront plus du tout accessibles, en vue de leur archivage puis de leur destruction. 

Pour accéder à la plateforme pédagogique actuelle, rendez-vous sur l'ENT, dans l'onglet "Formation" > "Plateformes pédagogiques" ou directement sur la nouvelle plateforme : https://moodle.u-bordeaux.fr.